COMERCIO

Pontón propón impulsar unha nova lei do comercio local que o protexa

Na presentación da campaña "Mellor local, mellor galego"

Pecharon 8.500 comercios de proximidade baixo un Goberno do PP que nas contas de 2023 destina ao sector menos investimento que en 2009

Pontón propón impulsar unha nova lei do comercio local que o protexa

O BNG volve lanzar a campaña Mellor local, mellor galego de aposta polo comercio de proximidade convidando a comprar made in Galiza nun momento no que se dispara o consumo

Santiago de Compostela, 12 de decembro 2022.-  O BNG elixiu a compostelán Libraría Komic para presentar a campaña de apoio ao comercio local que, baixo o lema, Mellor local, mellor galego, desenvolve cada ano por estas datas, unha das de máximo consumo de todo o ano.

“Quero facer un chamamento, un convite, a consumir no comercio local e a consumir produto local, tanto fresco como manufacturado, sempre que teñamos esta opción”, solicitou a portavoz nacional, Ana Pontón, quen subliñou as vantaxes de apostar polo made in Galiza. “A calidade está garantida e, ademais, estamos deixando a riqueza no País fomentando a creación de emprego e fortalecendo un sector esencial para o dinamismo económico e social de vilas e cidades”, alegou.

Comercio local como a Libraría Komic, un espazo que leva 35 anos difundindo banda deseñada,  que  exemplifica perfectamente o que podemos atopar no comercio de proximidade: “atención personalizada e de calidade e consello ben informado na nosa compra”, indicou a líder do Bloque.

Pontón destacou que este sector xera riqueza e emprego, “pero é ademais un factor de dinamismo social porque enche de vida as os barrios das vilas e cidades”, xusto o contrario da imaxe de tristeza, deterioro e abandono que transmiten as rúas con persianas baixadas e locais baleiros.

Malia a importancia do sector, en Galiza pecharon 8.500 comercios locais até 2020, ante a incompetencia dun Goberno do PP “que nos orzamentos de 2023 destina dez millóns de euros menos que en 2009”, criticou a nacionalista.

Para impulsar e promover  “un sector clave, tanto desde o punto de vista económico como da creación de emprego”,  o BNG pon sobre a mesa unha batería de propostas, empezando por promover unha nova Lei de comercio  “adaptada á realidade actual e que reforce o papel do comercio de proximidade na economía galega”, unha nova lei que, por exemplo, regule horarios e regule as tempadas de rebaixas porque a lexislación liberal do Partido Popular está feita á medida das grandes áreas.

Igualmente, o Bloque propón unha moratoria na instalación de grandes superficies comerciais, porque é un modelo saturado que ademais xera problemas na trama urbana das cidades e ten prácticas que dificultan a supervivencia do comercio de proximidade, explica a líder nacionalista.

Ademais dunha lexislación que protexa o comercio local, o BNG propón un Plan Integral de Promoción do Comercio de Proximidade, elaborado previa diagnose e coa participación de todos os actores implicados. Un plan que permita ao sector superar esta crise e fortalecerse ganando en competitividade, para o que o Bloque  presentou unha emenda orzamentaria de 19,5 M€ para iniciar a súa posta en marcha.

Plataforma galega online

Mellorar a dixitalización do sector e a formación do persoal. E, nese sentido, promover a implantación dunha plataforma de venda online galega que permita ao comercio local sumarse a un hábito de consumo que xa é habitual, “pero sen  someterse ás imposicións de multinacionais como Amazón”.

Finalmente,  o BNG tamén suma medidas que completan as axudas ao comercio local como impulsar o asociacionismo, fomentar o emprego de calidade, a mellora do urbanismo, accesibilidade, limpeza e seguridade das zonas de comercio, campañas de apoio, modernizar os mercados municipais e promover o relevo xeracional.

Na presentación da campaña tamén participou a portavoz parlamentaria de comercio, Carmela González, e a portavoz municipal en Santiago, Goretti Sanmartín, quen indicou que na cidade o comercio representa o 15% das afiliacións á Seguridade Social e, por tanto, é un elemento central na economía local e un sector chave para soster a función residencial e o benestar.

Compostela, capital do comercio local

“Santiago ten que exercer de capital do comercio e ten posibilidades para facelo, con comercios especializados e atractivos, como este en que nos encontramos”, recalcou, destacando tres cuestións relativas á situación do comercio na capital do País. A primeira é a gran cantidade de baixos baleiros en rúas centrais da cidade, “algo que deteriora a imaxe urbana, incrementa a sensación de inseguridade e limita a economía local”, alertou.

Segundo Goretti Sanmartín, “teñen que desenvolverse políticas de rexeneración urbana para atallar a proliferación de baixos comerciais baleiros, unha medida que se pode facer desde o propio Consorcio da Cidade de Santiago, cun incremento do orzamento, para pór en marcha unha estratexia municipal de adquisición e de rehabilitación de baixos comerciais baleiros e ofrecelos en réxime de alugueiro a iniciativas comerciais de interese municipal”.

E terceira cuestión, o problema “relevante” que supón, explicou, “a substitución de estabelecementos tradicionais que proporcionan bens e servizos á poboación local polas tendas de souvenirs. Por iso, o BNG propón facer unha normativa municipal sobre o comercio de souvenirs e adoptar medidas de apoio a aqueles estabelecementos que deben considerarse de interese local”, concluíu Sanmartín.